söndag 8 januari 2012

First hint

För att ni ska förstå vad bloggen innehåller ska ni först förstå detta.
1. Det finns kvinnor som blir hemdragna, slängda under armen , in i taxin och vidare in under (bokstavligen under) vederbörande i sängkammaren.
2. Sen finns det kvinnorna som medvetet blir "hemdragna" för att inte trampa på individens ego och därigenom försämra hans manliga prestationsförmåga, då båda är väl medveten (trots kvinnan framstår som omedveten) om vart kvällen kommer att sluta. Stereotyper som den kvinnliga, oskyldiga och lätt korkade kvinna,  dvs. ett kvart i tre ragg som du utan några som helst ansträngningar kunde få hem, är för kvinna typ 2 endast en karaktär. När kvällen avslutas med en svettig natt har den gått precis enligt kvinnans planer.

I början av kvällen går jag förbi dig och ler för att du ska känna dig speciell. Du tror att jag fiskar efter din uppmärksamhet. I själva verket kastade jag ut detta nät till männen runt om dig och såg till att även dina grannar nåddes av samma budskap. Bör tilläggas att inget intresse finnes, detta är endast ett sätt att avgöra vilka av de ovanstående kvinnorna du tror att jag är. Detta för att sedan spela dig på dina egna spelregler.
Fastnar du väl i mitt nät och väljer att komma fram tar du oftast inte tjuren vid hornen och låter mig veta att det är mig du är intresserad av (även om det bara är för natten).  Jag kan försäkra, att något så klyschigt som "det är efterfest i min säng och du är bjuden" fungerar bättre än att säga till vännen bredvid mig "Vad vackert hår du har". Jag vet att du pratar med min vän och ignorerar mig just för att få mig osäker. Då min vän spelar med vill jag bara förklara för dig att Wingmans även existerar i feminin form.

När min vän besöker "damtoaletten" och vi har påbörjat vår första konversation, går jag in i den roll du efter samtalet med min vän verkar vara ute efter för i kväll.  Under samtalet har jag lite för lång ögonkontakt med dig för jag vet att du tror att jag är intresserad. Men i verkligheten funderar jag på hur du tänkte när du valde skjorta. Påpekar jag med ett stort leende att du har en fin skjorta på dig är det inte en komplimang, jag har i själva verket druckit ett glas för mycket och orkar inte lyssna på din tråkiga bilhistoria. Om konversationen uttråkar mig snurrar lite på mitt vinglas (alternativt pillar på mitt sugrör) för att jag ska framstå som nervös i ditt sällskap. I själva verket har jag slutat lyssna för 5 minuter sedan och står nu och funderar på hur jag smidigast ska avsluta denna konversation. Öppnar du din mun och säger något som jag uppfattar som korkat, inser jag plötsligt att jag måste gå på toaletten eller leta efter min väninna.

Men är jag intresserad (av att få spendera kvällen med dig) så nickar jag instämmande och frågar nyfiket hur du lyckades komma över din sällsynta BMW som du entusiastiskt har förklarat endast finns i 3 exemplar i hela Sverige. Har min väninna försvunnit säger jag med ett skratt "hon har antagligen hittat bättre sällskap" och fortsätter vara imponerad av din förbaskade BMW, som i själva verket är en årsmodell äldre än den jag själv kör. Jag kommer att stryka dig medhårs och låta dig framstå som den man du önskar att du egentligen var tills du tror att du har halva foten inne och frågar om vi ska dela taxi.

Kommer en annan kvinna fram och hälsar på dig lutar jag mig fram till bartendern och låtsas beställa en ny drink, när jag i själva verket spanar in barens resterande utbud...

Hur vi styr männens båtar i land återkommer vi om i nästa inlägg.

Tills dess, ragga säkert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar